Profitați de orele zilei: a face mai mult cu mai puțin
Cerințele de muncă, obligațiile personale și ritmul vieții de zi cu zi determină ca de multe ori să acumulăm cantități imense de muncă cărora nu știm foarte bine cum să le facem față. Datorită gestionării corespunzătoare a timpului, putem reduce această acumulare de sarcini și ușura senzația de presiune și stres pe care o suportăm de obicei.
Managementul optim al timpului este o abilitate foarte importantă atât la nivel de muncă, cât și pentru desfășurarea activităților din viața noastră de zi cu zi. Deși acest lucru pare mai evident, nu toți oamenii sunt capabili să își organizeze timpul și sarcinile în modul cel mai eficient.
Managementul deficient al timpului poate provoca aproape sigur niveluri ridicate de stres și, în mod evident, lipsa productivității. Prin urmare, în momentul în care o persoană este capabilă să înțeleagă și să asimileze modul în care își poate organiza timpul în mod corect, poate, de asemenea, să prevadă posibile conflicte și să planifice soluții alternative.
Așa cum am menționat mai sus, a ști cum să gestionăm corect timpul este o abilitate și, ca atare, aceasta poate fi învățată și îmbunătățită. Deși acest lucru nu este dificil, necesită disciplină și perseverență.
Primul pas va fi întotdeauna să fiți conștienți și să acceptați că nu ceva nu funcționează corespunzător sau că nu știți să profitați de timp și apoi să vă propuneți o serie de linii directoare de urmat, care vor deveni în cele din urmă obiceiuri pe care le veți efectua automat.
Mai jos vă sugerăm o serie de sfaturi pentru îmbunătățirea gestionării timpului, care vă vor ajuta să fiți mult mai productivi și, în consecință, vă vor ajuta să vă simțiți mai bine în relație cu propria persoană.
13 recomandări pentru a gestiona mai bine timpul
Mai jos vă prezentăm o serie de sfaturi care, dacă sunt aplicate zilnic, vă vor spori productivitatea și vă vor împiedica să pierdeți timpul în mod inconștient. Iată care sunt acestea:
1. Adoptați o atitudine pozitivă
Menținerea unei voințe și a unei atitudini pozitive față de munca voastră este esențială pentru a vă investi timpul într-un mod eficient. Această postură motivațională vă va ajuta să aveți o minte mai clară și să vă planificați mai bine activitatea. Dacă o sarcină este prezentată într-un mod care nu vă motivează, cu siguranță veți ajunge să căutați scuze pentru a vă distrage atenția de la muncă, ceea ce înseamnă lipsă de eficiență și productivitate.
2. Păstrați-vă realismul
Este ilogic să încercați să acoperiți mai multe sarcini decât puteți face cu adevărat. Un alt punct important atunci când se face un management corect al timpului este să fii realist și sincer cu tine însuți și să știi ce poți face și ce nu. În caz contrar, singurul lucru pe care îl vei obține este acela că frustrarea și stresul vor apărea.
3. Stabiliți-vă obiectivele
A avea un obiectiv clar este esențial pentru a ști încotro vă îndreptați. Cu toate acestea, obiectivele stabilite trebuie să aibă o serie de caracteristici care să le facă viabile. În acest scop, obiectivele trebuie să fie:
- Clare
- Cuantificabile
- Fezabile
- Accesibile
4. Clarificați sarcinile
A avea clar ce sarcini trebuie îndeplinite pentru atingerea obiectivelor este esențial pentru a nu pierde timpul în activități care nu știți dacă vă vor ajuta sau nu. Un truc bun este să le descompuneți și să le transformați în sarcini mai mici și mai simple. Motivul este că acestea vor fi astfel mai puțin dificile și, prin urmare, nu veți risipi energie inutilă pentru îndeplinirea acestora.
5. Prioritizați obiectivele
Este evident că nu toate sarcinile sau obiectivele sunt la fel de importante și urgente, astfel încât elaborarea unui plan de acțiune și prioritizarea sarcinilor vă vor ajuta să fiți organizați, să vă urmăriți sarcinile și să anticipați posibilele complicații care pot să apară pe parcurs.
6. Păstrați la îndemână o agendă sau un calendar
Odată ce prioritățile voastre sunt stabilite, următorul pas este să le planificați. Planificarea optimă va reduce la minimum apariția sarcinilor neprevăzute și a uitării, astfel încât vă va lăsa mai mult timp pentru activitățile preferate și pentru relaxare.
7. Realizați mai întâi sarcinile mai ușoare
Există o lege în managementul timpului care spune că dacă avem una sau mai multe sarcini pe care le putem îndeplini în două minute sau mai puțin, le vom face imediat. Altfel, după o sarcină grea, mai avem multe sarcini mici și ușoare pentru care nu mai avem energie. În plus, dacă respectăm această regulă, ne vom simți și mai împliniți, făcând multe lucruri într-un timp foarte scurt.
8. Centrați-vă pe o singură sarcină
Este foarte important să nu încercați să monopolizați mai multe sarcini sau activități în același timp. Chiar dacă aveți mai multe lucruri de făcut, este mai bine să le faceți unul câte unul, asigurându-vă astfel o concentrare mai bună și performanțe optime.
9. Evitați distragerile
Prin distrageri, înțelegem orice posibil stimul extern care vă poate abate atenția de la sarcina pe care o îndepliniți. Telefonul mobil, internetul, rețelele sociale, alte persoane sau alte sarcini de îndeplinit, vă pot abate atenția de la locul de muncă, astfel încât este necesar ca acestea să fie cât mai puțin vizibile sau prezente. În cazul în care apare o sarcină neprevăzută sau care trebuie îndeplinită cât mai repede, este mai bine să o notați și să o faceți mai târziu, pentru a nu vă întrerupe activitatea curentă.
10. Odihniți-vă
Nu merită să vă supraîncărcați și să rezistați oboselii încercând să terminați mai devreme sau să faceți mai multe sarcini deodată. Este necesar să vă odihniți din când în când, să vă schimbați postura de la birou și să ajutați creierul să se odihnească și să se relaxeze puțin. Dacă nu acordați suficientă atenție perioadelor de odihnă, este foarte probabil ca această acumulare de oboseală să devină mai mare, să deveniți mai puțin agili mental și să vă dea senzația că nu puteți face totul.
11. Deconectați-vă
Deoarece este necesar să vă odihniți în timp ce faceți o sarcină, este esențial să vă deconectați odată ce ați terminat ziua de lucru. În măsura posibilului, lăsați sarcinile pentru muncă deoparte și petreceți timpul liber deconectându-vă și investind în voi înșivă.
12. Păstrați ordinea la birou
La fel de important precum îndeplinirea sarcinilor este să aveți grijă și de atitudinea voastră, dar și de ordinea de la locul de muncă. Trebuie să vă asigurați că aveți la îndemână tot ce aveți nevoie pentru a vă îndeplini munca, precum și să vă asigurați că totul funcționează corect. Un spațiu ordonat sau un loc de muncă cu condiții potrivite vă va ajuta să performați mai bine și să nu pierdeți timpul pentru alte probleme inutile.
13. Evitați amânările
Procrastinarea înseamnă amânarea sau întârzierea tuturor acelor activități sau obiceiuri pe care doriți să le faceți sau pentru care nu vă simțiți motivați, înlocuindu-le cu altele care vă stimulează mai mult sau sunt mai irelevante. Pentru a evita amânările propuneți-vă să vă mențineți atenția și focalizarea pe o sarcină dată, chiar dacă este mai mică și să faceți pauză doar după ce veți duce la bun sfârșit. În acest fel vă veți antrena focalizarea, eficiența în acțiune și perseverența.