Vindecare emoțională

10 beneficii ale râsului pentru sănătate

Râsul: unul dintre cele mai bune medicamente

10 beneficii ale râsului pentru sănătate Râsul este un răspuns natural la stimuli pe care personalitățile noastre individuale le consideră distractive, fie că este vorba de o imagine, o senzație fizică, un sunet sau o amintire. Răspunsul fizic al râsului este foarte rapid. Odată ce simțurile noastre sunt expuse la ceva amuzant, un soi de curent electric trece prin sistemul nostru nervos pentru a ajunge la creierul.

 Ați auzit, probabil, că emisfera stângă a creierului este responsabilă de decodarea cuvintelor și a structurii sintactice și are o abordare mai analitică a informațiilor; în timp ce emisfera dreaptă este mai creativă și este relaționată cu starea de bună-dispoziție și umor. Astfel, centrul vizual al creierului formează o imagine a ideii de bună-dispoziție, în timp ce sistemul nostru emoțional sau limbic eliberează anumite substanțe chimice care îmbunătățesc starea noastră de spirit.

 

                    10 beneficii ale râsului

 Atunci când râdem ne schimbăm din punct de vedere fiziologic, deoarece mușchii de-a lungul feței și corpului se întind, pulsul și tensiunea arterială cresc, respirăm mai repede și trimitem mai mult oxigen țesuturilor. Iată în continuare care sunt principalele beneficii ale râsului pentru sănătatea noastră:

1. Râsul lucrează mușchii abdominali

 Cu siguranță că ați râs măcar o dată atât de mult încât v-a durut burta. Asta pentru că râsul este o tehnică bună de antrenament intern. Atunci când râdem, încordăm atât diafragma, abdomenul, sistemul respirator și chiar și umerii. Acest lucru face ca, după un râs bun, să fim mult mai relaxați și mai liniștiți. În plus, când râdem cu poftă, realizăm respirații mai profunde care desfundă căile respiratorii și îmbunătățesc aportul de oxigen. Toate acestea, adăugate la exercițiile fizice pe care le putem face, pot face ca râsul să devină un antrenament intern complet și eficient.

2. Râsul reduce stresul

 Dacă sunteți în căutarea unei modalități naturale de a elibera stresul, atunci râdeți cu poftă. Când râdem reducem nivelul hormonilor de stres, cum ar fi cortizolul și epinefrina, iar în același timp creștem nivelul hormonilor care ne îmbunătățesc sănătatea. În plus, râsul, așa cum am menționat mai sus, ne ajută de asemenea, să ne întărim mușchii și stimulează circulația sângelui, ceea ce ne va ajuta să reducem unele simptome fizice ale stresului. Dacă doriți să faceți față cu brio tensiunilor de zi cu zi și să reduceți acumularea stresului, atunci râdeți din plin.

3. Râsul crește nivelul de energie

 Râsul ne poate ajuta și cu un plus de energie suplimentar pentru corpul și mintea noastră. Râzând vom face respirații mai profunde, care măresc fluxul de oxigen prin mușchii și organele corpului, făcându-ne astfel să ne simțim mai energici. În plus, râsul ne îmbunătățește, de asemenea, vigilența, creativitatea, capacitatea de concentrare și de memorare.

4. Râsul îmbunătățește relațiile sociale

 Râsul este ceva social, deoarece se produce în parte prin legătura și apropierea cu prietenii și familia, ceea ce duce la o serie de beneficii pentru sănătatea noastră. Suntem cu mult mai multe șanse să râdem atunci când suntem în companie decât atunci când suntem singuri, astfel că râsul ne ajută să stabilim acea legătură specială cu alte persoane și să ne îmbunătățim relațiile. Dacă arătăm fericiți și binedispuși, oamenii vor crede automat că suntem mai accesibili și că ne putem face noi prieteni.

5. Râsul stimulează respirația

 Dacă suferiți de afecțiuni respiratorii cronice, cum ar fi astmul, atunci respirația profundă este necesară pentru a ajuta la reducerea simptomelor. Când râdem, expirăm, golind complet plămânii și apoi inhalăm o cantitate mare de aer. Deși nu este un tratament propriu-zis, râsul poate reduce numărul de utilizări ale inhalatorului în cazul persoanelor care suferă de astm.

6. Râsul întărește inima

 Inima este un mușchi care are nevoie de exercițiu pentru a deveni tot mai puternică. Atunci când râdem, țesutul care formează mucoasa vaselor de sânge se extinde, ceea ce duce la o creștere a fluxului sanguin, lucru care ne va ajuta să reducem riscul de atac de cord și să prevenim problemele cardiace. În plus, râsul are, de asemenea, un efect relaxant care va reduce nivelul tensiunii arteriale, așa încât încercați să râdeți mai mult pentru a vă menține inima sănătoasă și pentru a preveni problemele cardiovasculare.

7. Râsul îmbunătățește sistemul imunitar

 Râsul frecvent este, de asemenea, un bun remediu pentru a stimula sistemul imunitar, deoarece astfel va crește numărul de anticorpi care luptă împotriva infecțiilor, precum și nivelul celulelor imunitare. Dacă sistemul nostru imunitar este puternic, vom fi mai rezistenți la îmbolnăvire, ceea ce înseamnă că este mai puțin probabil să suferim de boli cum ar fi gripa, tusea, răceala sau diferite infecții.

8. Râsul contribuie la o atitudine pozitivă

 Doar zâmbind sau râzând ne putem îmbunătăți starea de dispoziție și starea de spirit. Râsul se comportă ca un analgezic, reducând durerea, chiar și la nivel inconștient și ne face să fim puțin mai fericiți. În plus, simțul umorului și abilitatea de a râde chiar și despre noi înșine și problemele pe care le putem avea poate fi o bună capacitate de a face față vieții cu pozitivitate și de a depăși perioadele grele.

9. Râsul crește pragul de durere

 Râsul, după cum am comentat, este, de asemenea, un analgezic natural, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Oxford, care a concluzionează că persoanele care râd foarte mult pot suporta până la 10% mai multă durere decât cele care nu râd de obicei. Râzând eliberăm endorfinele, hormonii care fac ca sistemul nostru să se simtă bine, iar un râs bun poate funcționa mai bine decât morfina pentru a ușura durerea. De asemenea, atunci când râdem atenția noastră este distrasă de la durere, lucru care, de asemenea, este de ajutor în cazul persoanelor bolnave sau suferinde.

10. Râsul ajută la un somn mai bun

 Insomnia este o problemă cu care se confruntă în prezent mulți oameni, însă râsul ne poate ajuta să o combatem. Când râdem, corpul nostru produce mai multă melatonină, care este hormonul pe care îl eliberează creierul ca să doarmă mai bine. În plus, râsul poate ajuta la îmbunătățirea tiparelor de somn, ceea ce este foarte necesar dacă intenționăm să tratăm insomnia. Așadar, înainte de a merge la culcare, râdeți cu prietenii și familia dumneavoastră pentru a evita stresul și anxietatea și pentru a vă bucura de un somn mai bun.

Caracteristicile dependenței emoționale

Care sunt caracteristicile persoanelor dependente emoțional?

Caracteristicile dependenței emoționale

 Persoanele dependente din punct de vedere emoțional sunt cele care consideră relația de cuplu ca fiind prioritatea numărul 1 a vieții lor. Există persoane care chiar nu știu să fie singure și își bazează fericirea pe compania altor persoane care să le confirme valoarea personală pentru a se simți astfel mai bine cu ele însele.

 Psihologii afirmă că suntem ființe sociale și de aceea este normal să ne placă să ne petrecem timpul liber cu prietenii și cu apropiații.

Gastrita emoțională sau nervoasă

 

Gastrita emoțională sau nervoasă

Gastrita emoțională sau nervoasă Gastrita emoțională sau nervoasă este un tip de gastrită cauzată de stres și de anxietate, care afectează stomacul și inflamează mucoasa gastrică.

 Gastrita nervoasă este de fapt o tulburare emoțională destul de des întâlnită și care afectează stomacul și poate produce unele simptome care pot fi confundate uneori cu cele ale intestinului iritabil sau ale colonului iritabil. Acest tip de gastrită este considerată o boală care se generează în aparatul digestiv, în principal la nivelul stomacului, care suferă o inflamație a mucoasei gastrice. Însă nu din cauze comune cum este cazul bacteriei Helicobactir pylori, ci din cauze relaționate direct cu simptome asociate cu emoțiile.

Anxietatea: cauze și recomandări utile

 

Ce este mai exact anxietatea?

Anxietatea: cauze și recomandări utile Care sunt cauzele care determină apariția anxietății? Știați că este posibil ca această afecțiune să fie redusă și tratată în mod total natural? Putem afirma fără nicio îndoială că anxietatea este un sistem de alertă al organismului nostru în anumite situații de viață, pe care tindem să le considerăm ca fiind amenințătoare.

 Mai exact, pot apărea unele situații care tind să ne afecteze în mod negativ și pe care le percepem ca fiind un pericol sau un risc. Este vorba despre un mecanism de apărare pe care propriul nostru corp “îl crează” cu scopul de a reacționa în cazul oricărei amenințări, risc sau pericol.

Maturitatea și conștiența emoțională

 

Arta de a trăi și de a-ți crea propria realitate

Maturitatea și conștiența emoțională A ne simți liberi, împliniți și realizați cu tot ceea ce facem este o dorință comună pentru multe ființe umane și de vârste diferite. Încă din copilărie avem instinctul de a căuta fericirea, bunăstarea, senzația de libertate și de plenitudine. Atunci când nu găsim aceste elemente în viețile noastre ne simțim frustrați, anxioși și îngrădiți, iar atunci viața pare să-și piardă sensul.

 Maturitatea emoțională constă în a învăța să ne trăim viața cu o înțelegere profundă a emoțiilor noastre. Atunci când nu înțelegem sau nu știm ce anume să facem cu ceea ce simțim, putem să ne simțim confuzi, neștiind exact cum să reacționăm și cum să ne direcționăm reacțiile.