Alimente care previn insomnia

Alimente și băuturi care ne pot afecta somnul

 Dacă aveți insomnie sau vă treziți frecvent în mijlocul nopții și nu mai puteți adormi, puteți fi tentați să luați somnifere. Aceasta pare modalitatea cea mai facilă pentru a dormi mai bine, dar creează alte probleme. După ce încetați să luați aceste somnifere, vă va fi și mai greu să adormiți și vă veți trezi indispuși.

 Înainte de a apela la pastile, ar trebui să încercați alte tratamente naturale contra insomniei care vă vor ajuta să dormiți, cum ar fi alimentele care vă vor ajuta să preveniți insomnia.

 În acest articol vă vom oferi câteva idei despre ce alimente să consumați pentru a evita insomnia. Înainte de a adăuga unele alimente în dieta dumneavoastră care vă vor ajuta să dormiți mai bine, ar trebui să identificați ceea ce mâncați acum și care vă poate împiedica să dormiți, astfel încât să le eliminați din alimentație. De exemplu, alcoolul, cofeina și zahărul ne afectează în mod direct calitatea somnului.

Fiziologia somnului (II)

Javier Albares, medic specialist în fiziologia somnului

Fiziologia somnului (II) Dacă avem probleme cu somnul, există o serie de bune practici care ne pot ajuta să adormim. Acestea sunt obiceiuri legate de alimentație, exerciții și activitățile pe care le facem înainte de a dormi, printre altele. Vă prezentăm în acest articol continuarea interviului realizat cu doctor Javier Albares, specialist în fiziologia somnului și neurofiziologie clinică.

La ce oră ar trebui să mergem la culcare?

 În momentul în care ne este somn, nici mai devreme și nici mai târziu! Ceea ce trebuie să luăm în considerare este să reușim să ni se facă somn la ora care să ne permită să dormim numărul de ore de care avem nevoie. Dar acest lucru depinde și de ritmul biologic al fiecăruia dintre noi, deoarece există persoane mai diurne și persoane mai nocturne.

Fiziologia somnului (I)

Javier Albares, medic specialist în fiziologia somnului

Fiziologia somnului (I) Dormim prea puțin și prea prost, iar experții ne asigură că dacă am devansa timpul de cină și de activități sociale, acest lucru ar duce la o îmbunătățire a stării noastre de sănătate, a performanței de lucru și a stării de spirit.

 Pentru a afla mai multe despre aceste aspecte, vă prezentăm în continuare un interviu cu Javier Albares, specialist în fiziologia somnului și neurofiziologie clinică, cu gradul de maestru în acupunctură și medicină tradițională chineză și coordonator al echipei Sleep Medicine Doctor Albares, din cadrul Centrului Medical Teknon.

11 recomandări pentru a învinge oboseala

De ce apare oboseala?

11 recomandări pentru a învinge oboseala Ritmul și programul vieții moderne, abia ne oferă timp să ne oprim pentru a lua o pauză sau pentru a mânca în liniște și astfel apare oboseala la un moment dat al zilei. Dacă observați că într-un anumit moment al zilei vă simțiți epuizați din punct de vedre fizic și mental, poate ar trebui să fiți atenți la această stare de oboseală.

 Uneori, explicația pot fi anumite boli cum ar fi insomnia sau anemia, dar dacă ați exclus aceste cauze, apariția oboselii se poate datora anumitor obiceiuri și dietei zilnice, deoarece există unele alimente care pot provoca oboseală. Dacă acesta este cazul dvs., ar trebui să citiți acest articol, unde veți găsi informații pentru a vă îmbunătăți nivelul de energie și pentru a combate oboseala într-un mod natural.

6 boli cauzate de lipsa somnului

Boli care pot fi produse de un somn insuficient

6 boli cauzate de lipsa somnului Somnul și odihna, pe lângă faptul că sunt unele dintre cele mai plăcute și relaxante obiceiuri, sunt de asemenea aspecte esențiale pentru o stare bună de sănătate. Atunci când dormim, îi oferim corpului oportunitatea de a se reîncărca și regenera după toate tensiunile zilei anterioare.

 Milioane de procese continuă în timp ce dormim, ajutând creierul să se optimizeze, în timp ce celulele lucrează pentru regenerarea și repararea țesuturilor și organelor deteriorate. Atunci când nu dormim suficient și avem o carență cronică de somn, aceste procese nu mai au loc în organism. Astfel, ne vom trezi mai iritați în ziua următoare și ne va fi dificil să ne concentrăm; perioadele prelungite de privare de somn pot avea consecințe grave asupra sănătății.