Cireșele: 6 beneficii pentru sănătate

Cireșele, un aliat al sănătății

Cireșele: 6 beneficii pentru sănătate Toată lumea știe cât de delicioase sunt cireșele pot fi. Însă poate că sunt mai puțin cunoscute proprietățile și beneficiile acestor fructe pentru sănătate. De exemplu, cireșele susțin sănătatea cardiovasculară, sănătatea creierului, frumusețea pielii și au proprietăți anti-îmbătrânire.

 Cireșele pot, ajuta de asemenea, la ameliorarea durerii și a inflamației. Ele sunt o sursă importantă de antioxidanți sunt formă de carotenoide, flavonoide, fenoli și conțin alte substanțe fitochimice puternice care mențin sănătatea organismului. Să vedem în acest articol care sunt 6 dintre beneficiile principale ale consumului de cireșe.

Valoarea nutrițională a cireșelor

 Aproape 85% din cireșe este apă, aceste fructe având practic un conținut nul de grăsime, cantități mici de proteine vegetale, iar restul sunt carbohidrați. Cireșele ne oferă în principal vitaminele C, B9 sau folat și vitamina A. În ceea ce privește mineralele, acest fruct conține potasiu, fosfor, calciu și magneziu. Cireșele au numai 60 de kcalori la 100 de grame de fructe (aproape la fel ca și mărul). Aceasta înseamnă că cireșele sunt un aliment deosebit de benefic pentru persoanele supraponderale care doresc să piardă în greutate. Cireșele sunt o opțiune excelentă atât pentru desert, dar și pentru gustări sănătoase între mese sau pot fi incluse în micul dejun.

 Vitamina C prezentă în cireșe ajută la vindecarea rănilor și poate ajuta la reducerea inflamației, care este principalul factor declanșator al acneei. Cireșele conțin, de asemenea, cantități mici de vitamina A, adică la fel ca medicamentele comune pentru acnee.

 Cireșele conțin un indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă că au un impact redus asupra nivelurilor de zahăr din sânge. Având în vedere cantitatea mare de vitamina C din cireșe, aceasta ajută la menținerea aspectului ferm și tineresc al pielii și ajută la producerea colagenului, unul dintre componentele principale ale construcției structurale a pielii Cireșele conțin, de asemenea, o cantitate semnificativă de vitamina A, dar și B1, B2 și B3, care ajută la combaterea ridurilor și la prevenirea leziunilor pielii. Vitaminele B1, B2 și B3 repară și regenerează celulele deteriorate ale pielii.

 

             Principalele efecte ale consumului de cireșe:

 Un consum regulat de cireșe are următoarele efecte asupra organismului:

- Scade și reglează nivelurile de colesterol;
- Combate daunele radicalilor liberi;
- Ameliorează simptomele de insuficiență renală;
- Combate infecțiile;
- Reduce riscul cardiovascular și a unui AVC sau accident cerebrovascular;
- Previne cancerul și alte boli degenerative;
- Favorizează tratarea unor boli precum guta, pietrele la rinichi și hipertensiunea arterială;
- Combate și previne constipația;
- Reglează glicemia sau nivelul zahărului din sânge;
- Întărește sistemul imunitar;
- Reduce acumularea de gaze intestinale și disconfortul digestiv;
- Relaxează și calmează organismul, favorizează somnul;
- Întârzie îmbătrânirea celulară;
- Previne osteoporoza;
- Ameliorează durerile și simptomele unor boli, cum ar fi artrita reumatoidă și reumatismul cronic;
- Elimină retenția de lichide din corp.

1. Cireșele pot combate cancerul

 Cireșele sunt o sursă bogată de antioxidanți, acest lucru fiind evident prin culoarea lor roșie puternică. Aceste fructe ajută la prevenirea și la repararea daunelor cauzate celulelor organismului de către radicalii liberi. Acest lucru înseamnă că antioxidanții înlocuiesc radicalii liberi din corp înainte ca aceștia să poată provoca daune.

 Cianidina este un flavonoid din grupul de antociani care este prezent în cireșe. Studiile au arătat că cianidina ajută la păstrarea celulelor canceroase sub control, împiedicându-le să se reproducă în mod necontrolat. Cireșele conțin, de asemenea, acid elagic, o substanță fitochimică cunoscută pentru proprietățile sale anti-canceroase și anti-mutagene. Unele studii medicale au indicat deja faptul că acidul elagic poate fi unul dintre cele mai eficiente remedii de prevenire a cancerului.

 Quercitina, un alt flavonoid important, se găsește din abundență în cireșe. Cercetătorii au descoperit că această substanță este unul dintre cei mai puternici agenți anti-cancer care există. Când consumăm cireșe, quercitina este eliberată în organism și se luptă cu toate celulele canceroase. Un alt compus găsit în cireșe - alcoolul perilic - este extrem de puternic pentru reducerea apariției tuturor tipurilor de cancer. S-a descoperit că alcoolul perilic încetinește creșterea celulelor canceroase prin faptul că le lipsește de proteinele pe care trebuie să le crească. Alcoolul perilic s-a dovedit a fi eficient împotriva tuturor tipurilor de cancer pentru care a fost testat.

2. Cireșele îmbunătățesc somnul

 Melatonina este hormonul care reglează ciclurile de somn și de trezire și este destul de greu de găsit în mod natural în alimente. Cireșele sunt unul dintre puținele alimente în care melatonina se găsește din abundență. Pe măsură ce corpul absoarbe rapid melatonina, cireșele pot crește aceste niveluri în sânge, îmbunătățind astfel calitatea somnului. Sucul de cireșe, în special, s-a dovedit că crește nivelul de melatonină și poate îmbunătăți calitatea somnului. Două linguri de cireșe amare s-au dovedit a fi la fel de eficiente pentru inducerea unui somn odihnitor ca un supliment de melatonină.

3. Cireșele previn artrita și guta

 Conținutul de antioxidanți din cireșe - în special antocianina și bioflavanoidele - încetinește ciclooxigenaza-1 și -2 enzime, care, la rândul său, ameliorează și previne artrita și guta în organism.

4. Cireșele ajută la echilibrarea tensiunii

 La lista beneficiilor pe care le au cireșele, se adaugă de asemenea și faptul că pot ajuta la combaterea hipertensiunii arteriale, în parte din cauza conținutului lor ridicat de potasiu. Aceste fructe conțin, de asemenea, quercetina, care, pe lângă faptul că poate preveni cancerul, este un nutrient important și pentru menținerea sănătății cardiovasculare.

5. Cireșele previn îmbătrânirea prematură

 Cireșele sunt bogate în două flavonoide importante, izoquercitrina și quercitina, care acționează ca antioxidanți și lucrează pentru a elimina produsele secundare ale stresului oxidativ, prin urmare încetinesc procesul de îmbătrânire.

6. Cireșele impulsionează metabolismul

 Consumul cireșelor vă poate ajuta să pierdeți în greutatea și să vă mențineți supli. O cană de cireșe are mai puțin de 100 de calorii și conține 3 grame de fibre, care contribuie la menținerea senzației de sațietate pentru mai mult timp. În plus, aceste fructe delicioase conțin multe vitamine din grupa B, cum ar fi tiamina, riboflavina și vitamina B6. Aceste vitamine sunt esențiale pentru impulsionarea metabolismului și transformarea nutrienților în energie.

Cum să combatem astenia de primăvară?

Cum se manifestă astenia de primăvară?

Cum să combatem astenia de primăvară? Astenia este o afecțiune care apare de obicei în timpul schimbărilor sezoniere; este vorba despre o afecțiune care poate dura pentru un timp, în care ne simțim obosiți chiar fără a face un mare efort. Această afecțiune se caracterizează prin senzația de oboseală fizică și mentală și o lipsă de interes față de acțiunile obișnuite, vitalitate scăzută și o stare de slăbiciune constantă. Cauza asteniei nu este atât de vizibilă și este adeseori confundată cu alte tipuri de afecțiuni, cum ar fi depresia.

 Astenia este mai frecventă în cazul femeilor și apare de obicei în intervalul de vârstă de 30 până la 40 de ani; dar nu este afecțiune exclusivă a femeilor, deoarece se manifestă și în cazul unor bărbați în jurul acestei vârste.

16 motive pentru a consuma ananas

16 motive pentru a consuma ananas

16 motive pentru a consuma ananas În afară de gustul său delicios, ananasul ne poate ajuta să avem o piele sănătoasă, ajută la reducerea inflamației din corp și a problemelor digestive, previne răcelile și gripa, și ajută inclusiv la întărirea sistemului osos.

 Ananasul este unul dintre fructele tropicale care au cea mai mare bogăție nutrițională. Vă oferim în acest articol 16 motive pentru a include cât mai des ananasul în dietă pentru a beneficia de proprietățile sale terapeutice deosebite. Iată care sunt acestea:

Cele mai bune alimente pentru sezonul rece

Cum să ne îngrijim sănătatea pe timpul iernii?

Cele mai bune alimente pentru sezonul rece Iarna suntem expuși la aer rece, ninsoare, ploaie, umezeală, etc. care ne pot slăbi sistemul imunitar, însă dacă adoptăm unele obiceiuri sănătoase și avem grijă să avem o alimentație adecvată pentru sezonul rece, putem preveni cu succes infecțiile, răceala și gripa.

 Putem să ajutăm organismul să treacă cu bine de sezonul rece și să-l ferim de diverse virusuri și bacterii care slăbesc sistemul imunitar.

 În acest articol vom trece în revistă trei factori esențiali pentru a fi sănătoși în sezonul rece și anume: alimentația sănătoasă, odihna corespunzătoare și gestionarea stresului.

10 motive pentru a consuma sfeclă roșie

Sfecla roșie, o sursă de sănătate

10 motive pentru a consuma sfeclă roșie

 Sfecla roșie, având denumirea științifică Beta vulgaris este o legumă care are proprietăți nutriționale benefice pentru sănătatea noastră. Sfecla roșie este originară din nordul Africii și aparține familiei botanice a Quenopodiaceelor, la fel ca și spanacul sau salata verde, două legume cu frunze verzi care sunt foarte consumate în întreaga lume.

 Sfecla roșie are o aromă dulce foarte plăcută și poate fi consumată ca atare, crudă, fiartă sau coaptă sau în diverse combinații cu alte legume, precum morcovul și țelina în salate, sucuri proaspete, tocănițe, paste și alte preparate sănătoase.