Alimente de evitat

Consecințele negative ale excesului de sare

 

Consecințele negative ale excesului de sare

Consecințele negative ale excesului de sare Chiar dacă este adevărat că mâncărurile au un gust mult mai bun atunci când adăugăm sare, este la fel de adevărat că un exces de sodiu este nociv pentru sănătate.

 Excesul de sare ne poate influența astfel încât să nu mai simțim gustul real al alimentelor, pe lângă faptul că poate fi dăunător pentru organism. Este necesar să luăm în considerare faptul că, pe lângă faptul că folosim sarea atunci când gătim, aceasta se găsește și în alimentele pe care le cumpărăm gata preparate.

 În acest articol vă prezentăm care sunt consecințele unui consum excesiv de sare, mai exact de clorură de sodiu.

Alimente care pot cauza cancer

 

Alimentația greșită crește riscul de apariție a cancerului

Alimente care pot cauza cancer În prezent, există tot mai multe cercetări științifice care arată că unele alimente, mai ales dacă sunt consumate în mod frecvent, pot crește riscul de apariție a anumitor tipuri de cancer, deoarece compușii acestora au un efect negativ asupra organismului.

 American Institute of Cancer Research (AICR) (Institutul american pentru cercetarea cancerului) a avertizat în nenumărate rânduri asupra relației directe dintre alimentația greșită și apariția cancerului, recomandând reducerea sau evitarea consumului anumitor mâncăruri sau băuturi. Vă prezentăm în acest articol alimentele care au potențial cancerigen precum și alternative pentru acestea:

 

1. Organismele modificate genetic (GMO)

 Organismele modificate genetic sunt frecvent utilizate în industria alimentară pentru a crea plante şi seminţe care sunt rezistente în faţa unor insecte sau pesticide și pot fi cultivate în condiţii mai puţin favorabile. Realitatea tristă este că organismele modificate genetic au invadat piața și dietele noastre, cu toate că s-a determinat faptul că atât alimentele modificate genetic, cât și produsele chimice care sunt utilizate pentru cultivarea acestora sunt cauze potențiale de tumori în organism.

Zahărul și efectele sale nocive

 

De ce trebuie să reducem consumul de zahăr?

Zahărul și efectele sale nocive

 Dacă acordăm într-adevăr atenție sănătății noastre, reducerea grăsimilor din alimentație trebuie să se producă în mod firesc. Un alt impediment pentru sănătatea și vitalitatea organismului este și zahărul pe care îl consumăm în cantități mari, chiar foarte mari: sirop de vanilie în cafeaua de dimineață, produse semipreparate la prânz, o brioșă după-amiaza, un pahar cu vin la cină…atât la mesele principale cât și la gustări, consumăm cantități enorme de zahăr, în jur de 200g/ zi. Este foarte mult. Acest lucru se datorează faptului că gătim mult mai rar decât înainte, iar alimentele procesate conțin zahăr adăugat, acestea fiind din păcate din ce în ce mai prezente în farfuria noastră.

 În ultimii ani, industria alimentară a creat mai multe produse fără grăsime și fără colesterol, însă la care a adăugat zahăr pentru a compensa lipsa gustului bun. Zahărul este folosit în industria alimentară, este omniprezent și nefast pentru sănătatea noastră.

7 alimente care provoacă celulita

 

Ce cauzează și întreține celulita?

7 alimente care provoacă celulita Așa-numita “piele de portocală” este o afecțiune care le afectează pe marea majoritate a femeilor. Celulita apare datorită formării nodulilor de grăsime, lichide și toxine sub piele în diferite zone ale corpului, mai ales pe abdomen, brațe, coapse și fese. Aspectul pe care îl conferă celulita este de piele neregulată care formează „gropițe” inestetice.

 Celulita este un adevărat coșmar pentru femeile care se confruntă cu aceasta. Pe lângă evitarea sedentarismului și a unui stil de viață nesănătos, este foarte important să știi și care sunt alimentele care provoacă sau întrețin celulita în corp. Evită pe cât posibil aceste alimente și în locul acestora alege variantele sănătoase. Nu uita să bei cel puțin 2 litri de apă zilnic și cât mai multe ceaiuri din plante (neîndulcite) care vor drena toxinele și îți vor purifica corpul. Să vedem care sunt alimentele pe care este mai bine să le eviți:

Zahărul alb și consecințele sale negative

 

Zahărul alb și consecințele sale negative asupra sistemului endocrin, metabolic și nervos

Zahărul alb și consecințele sale negative

 Multe persoane consumă și apreciază mâncărurile dulci, fie prăjituri, dulciuri, pâine, băuturi răcoritoare și în general, tot ceea ce are sau se transformă în zahăr. La începutul secolului trecut, persoanele consumau anual aproximativ 2.2 kilograme de zahăr, iar în prezent, în Statele Unite o persoană consumă în medie între 47 și 71 de kilograme de zahăr! Din păcate, acest lucru se datorează faptului că în prezent zahărul se găsește în multe produse de pe piață și astfel îl ingerăm fără chiar să fim conștienți de aceasta.

 Când consumăm zahăr, acțiunea sa în corp este imediată însă de asemenea, efectele sale energizante dispar rapid. El este procesat în organism ca insulină. În momentul în care zahărul este introdus în corp, pancreasul secretă insulină pentru a-l arde sau pentru a-l depozita (sub formă de grăsimi). Dacă mâncăm ceva dulce, pancreasul secretă multă insulină, mai mult decât este necesară. Astfel, zahărul pe care l-am ingerat se procesează rapid și rămânem cu o senzație de oboseală și chiar vlăguire. Problema este că în acest moment, corpul identifică o deficiență de zahăr și ce cere mai mult.