Riscurile pentru sănătate ale sedentarismului

Dacă doriți să trăiți mai mult, mișcați-vă!

Riscurile pentru sănătate ale sedentarismului Un studiu medical recent sugerează faptul că dacă avem o muncă de birou trebuie să ne ridicăm de pe scaun mai des, mai exact la fiecare 30 de minute! Să stăm mai puțin așezați și să ne mișcăm mai mult: acestea sunt recomandările experților din domeniul sănătății pentru a contracara efectele dăunătoare ale unei vieți sedentare.

 Studiul menționat anterior și care a fost publicat în Revista de Medicină Internă din Statele Unite, a constatat că persoanele care stau pe scaun timp de una până la două ore, fără să se ridice au un risc mai mare de deces decât cele care, deși stau în total același număr de ore pe tot parcursul zilei, se ridică să-și întindă picioarele. Cercetătorii au ajuns la această concluzie după ce au analizat activitatea zilnică a 7985 de adulți cu vârsta peste 45 de ani, timp de o săptămână. Pentru acest studiu, cercetătorii au plasat monitoare speciale pe șoldurile participanților.

Chei esențiale pentru tonifierea corpului

Cum să ajustăm tonusul corpului?

Chei esențiale pentru tonifierea corpului Tonusul adecvat al mușchilor și al altor țesuturi ale corpului se realizează printr-un anumit tip de mișcare. Datorită unui tonus bun putem să ne mișcăm cu dinamism și fluiditate. Imaginați-vă pentru o clipă un chitarist cu chitara sa și cu corzile care îl fac să sune. Acum, vizualizați corpul uman, în care sistemul nervos acționează ca un chitarist, sistemul scheletic acționează ca o chitară și sistemul miofascial (mușchi și fascii) joacă rolul corzilor. În chitară, mișcarea generată prin corzi va produce un sunet cu un anumit ton.

 Dacă chitara este bine acordată, vom atinge tonul dorit; dimpotrivă, dacă tensiunea corzilor este prea mare sau prea mică, nu vom obține rezultatul adecvat. Ceva similar se întâmplă și în organismul uman: dacă tonusul țesutului este prea mare (hipertonus), poate duce la un exces de rigiditate și de lipsă de mobilitate.

10 beneficii ale consumului de carbohidrați

Ce sunt carbohidrații?

10 beneficii ale consumului de carbohidrați Carbohidrații, alături de proteine și fibre sunt o parte esențială a oricărei alimentații sănătoase și echilibrate. Cu toate acestea, multe persoane îi consideră dăunători deoarece pot provoca unele probleme cum ar fi obezitatea sau colesterolul ridicat. Este adevărat că unii carbohidrați simpli pot fi dăunători sănătății noastre, dar există, de asemenea, mulți carbohidrați naturali și sănătoși care ajută corpul să-și îndeplinească corect funcțiile.

 Carbohidrații au dobândit o conotație foarte negativă în ultimele decenii. Cuvântul "carbohidrați" sau "hidrați de carbon" ne face automat să ne gândim la unele boli cum ar fi obezitatea, colesterolul ridicat, diabetul sau problemele cardiace. Dar nimic nu este mai departe de realitate. Carbohidrații nu numai că sunt benefici pentru organismul nostru, ci sunt și un element esențial pentru buna funcționare a acestuia.

Beneficiile exercițiilor Pilates

Ce este Pilates?

Beneficiile exercițiilor Pilates Dacă există un antrenament care a devenit la modă, acesta este, fără îndoială, Pilates. Pilates reprezintă un tip exerciții de intensitate scăzută, care pot fi practicate de toate persoanele de orice vârstă și care vă pot ajuta să vă ușurați durerea musculaturii spatelui, printre multe alte beneficii. Dacă doriți să le cunoașteți pe toate și să aflați dacă este exercițiul pe care îl căutați, nu puteți pierde acest articol.

 Pilates este o metodă care constă în combinarea unei serii de exerciții în care vom dezvolta tonusul muscular, încrederea în sine, controlul mental, respirația și relaxarea. Obiectivul său este acela de a ne întări corpul pentru a ne îmbunătăți starea fizică și bunăstarea generală.

Sportul pe timpul verii

Sportul, un factor esențial pentru sănătate

Sportul pe timpul verii Știți care sunt cele mai bune momente ale zilei pentru a practica sport și exerciții fizice în timpul lunilor de vară? Aflați în acest articol care sunt orele cele mai potrivite și câteva sfaturi pentru practicarea sportului în timpul verii.

 Nu există nicio îndoială că, în lunile mai calde ale anului, ar trebui să creștem măsurile de precauție în ceea ce privește practica sportivă, dar, evident, nu este recomandat să nu mai practicăm exerciții fizice.

 Este extrem de important să exersăm în mod regulat exerciții fizice nu numai pentru a ne bucura de sănătate bună, ci și pentru a ne menține o pondere corespunzătoare și pentru a ne menține activi din punct de vedere fizic. Dar considerând ca vara este cea mai călduroasă perioadă a anului, este foarte important să știm care este cel mai bun moment al zilei pentru a practica sportul în acest sezon.