7 rețete delicioase de salate de vară

Salatele sănătoase și dietetice, ideale pentru vară

7 rețete delicioase de salate de vară

 Pe timpul verii, salatele preparate din diverse legume și fructe proaspete sunt o opțiune ideală și răcoritoare care ne ajută să ne hidratăm, oferindu-ne în același timp o varietate de vitamine.

 Dacă urmați o dietă de slăbit, este recomandat să optați zilnic pentru rețete sărace în calorii care ajută la controlul și la reducerea greutății corporale. Este necesar așadar să recurgeți la rețete care să ofere nutrienții esențiali de care are atâta nevoie organismul. În acest sens, mai ales pe timpul verii este ideal să optați pentru rețete sănătoase și fresh, care pe lângă faptul că sunt sănătoase și sărace în calorii, fac mai suportabilă căldura verii și sunt ușor de digerat.

 Cele 7 rețete de salate pe care vi le prezentăm în acest articol sunt delicioase, foarte ușor de preparat și conțin atât legume proaspete cât și unele fructe.

Salată curcubeu cu quinoa și ulei de cocos

 

Despre aromele alimentelor în viziunea medicinii tradiționale chineze

Salată curcubeu cu quinoa și ulei de cocos În culturile antice, gustul și mirosul aveau un rol important pentru identificarea proprietăților și efectelor unui aliment în organism. Alți factori precum culoarea externă și cea din interior, consistența, textura, mediul din care provenea și metoda de cultivare a ingredientelor utilizate ofereau de asemenea informații suplimentare, deoarece influențau și modificau proprietățile de bază ale alimentelor.

Salată de spanac cu germeni de ridiche roșie

 

Salată de spanac cu germeni de ridiche roșie

Salată de spanac cu germeni de ridiche roșie Ridichea roșie este cea mai populară leguminoasă, fiind ideală la salate și sandvișuri. Este bogată în antioxidanți și minerale, având un conținut scăzut de grăsimi. Germenii de ridiche au o valoarea nutrițională ridicată, datorită procesul de germinare. Practic, germenii sunt bogați în enzime, antioxidanți, vitamine (B1, B2, K, niacina), minerale (potasiu, fier, sodiu, fosfor, magneziu, zinc și calciu), aminoacizi, fibre, toate foarte importante pentru sănătatea organismului. Vitamina B1 susține producerea acidului clorhidric necesar unei digestii corecte și vitamina B2 este esențială la metabolizarea proteinelor și a carbohidraților. Potasiul favorizează activitatea celulelor de la nivelul creierului, reglează iritabilitatea nervoasă și musculară iar zincul realizează transferul de bioxid de carbon dinspre țesut spre plămâni, ajută la vindecarea rănilor. Fierul întărește sistemul imunitar și mărește rezistența la frig iar sodiul joacă un rol important în metabolizarea carbohidraților, a proteinelor și este important în redresarea ritmului cardiac și ajută la creșterea rezistenței fizice și psihice la efort.

Salată de Kale cu zucchini

 

Salată de Kale cu zucchini

Salată de Kale cu zucchini Fasolea mung este una dintre leguminoasele care se consumă în cantități mari în bucătăria asiatică. Sunt de 2 feluri – roșie și verde. Germenii de fasole mung conțin o cantitate mare de proteină vegetală(20 %) și o gamă completă de vitamine (A, B1, B3, B6, B12, C, E) și săruri minerale ( Ca, Mg, Fe, Zn, Cu, P, K), fiind ideală pentru bucătăria raw vegană. Consumul săptămânal de fasole mung duce la scăderea incidenței bolilor cardiovasculare cu până la 20 %. Se pot face tot felul de combinații: de la clătite până la mâncăruri tradiționale. Această salată este nutritivă și sățioasă datorită conținutului ridicat de vitamine, minerale, proteine, omega 3 și omega 6 (semințele de cânepă).

Salate gustoase şi originale

 

Idei de salate gustoase şi originale

salate gustoase si originale

 Salatele chiar dacă sunt sănătoase ţi se par uneori a fi terne şi lipsite de gust sau originalitate? Toate seamănă între ele şi nu îţi fac poftă? Este de ajuns însă un ingredient sau o idee mai originală pentru a obţine cele mai gustoase şi mai originale reţete.

 

Varză kale şi cartofi

 Varza kale este delicioasă într-o salată alături de cartofi fierţi şi de o maioneză cât mai picantă.

 

Salată cu fâşii sau panglici de legume

 În loc să tai cubulețe sau julien legumele, cel mai bine ar fi să le tai lungi ca şi pe nişte fâşii. Vei obţine o salată colorată şi originală în același timp.