12 trucuri culinare pentru o dietă sănătoasă

Trucuri culinare pentru o sănătate mai bună

12 trucuri culinare pentru o dietă sănătoasă În prezent suntem mai conștienți ca niciodată de impactul enorm pe care alimentația îl are asupra sănătății noastre, atât în bine, cât și în rău. Acest efect este evident mai ales atunci când tot mai mulți oameni se îmbolnăvesc în fiecare an de boli relaționate cu o nutriție deficitară și suferă de diverse afecțiuni care interferează cu viața normală.

 Cu toate acestea, unor persoane le este greu să renunțe la alimentele pe care le iubesc din cauza gustului lor și a lipsei de dorință de a încerca alimente sănătoase din teama că acestea nu au un gust bun. Pentru a face ca alimentele să fie mai sănătoase, nu trebuie să le compromiteți gustul, ci pur și simplu încercați următoarele 12 trucuri culinare, care nu numai că vă vor îmbunătăți sănătatea, ci vă vor și permite să vă bucurați de alimentele preferate fără să vă simțiți vinovați.

Peștele: recomandări pentru gătit

Beneficiile consumului de pește

Peștele: recomandări pentru gătit Peștele este un aliment nutritiv și sănătos, însă este necesar să se cunoască cum se poate conserva pentru a nu se strica și de asemenea, cum este cel mai indicat să se gătească.

 Medicii recomandă consumul peștelui de cel puțin două ori pe săptămână. Tipurile preferate de pește ale europenilor sunt somonul, merluciul, tonul, păstrăvul, heringul și sardinele. Somonul a devenit tot mai popular în ultima vreme deoarece este ușor de gătit și are un gust foarte bun. Toate tipurile de pește conțin acizi grași de tip omega 3, care sunt vitali pentru prevenirea bolilor cardiovasculare, scăderea nivelelor de colesterol și prevenirea diabetului.

 Acizii grași de tip Omega 3 se pot obține doar prin intermediul alimentației, deoarece organismul uman nu are capacitatea de a-i sintetiza din alte alimente consumate. Dintre beneficiile pentru sănătate ale acizilor grași omega 3 le menționăm pe următoarele: bolilor cardiovasculare și a celor articulare, stimularea funcției cognitive, pierderea kilogramelor în plus și menținerea unei greutăți corporale echilibrate. În prezent, acest tip de acizi este consumat și ca supliment nutrițional, sub formă de capsule cu ulei de pește, care totuși, conform Universității din Maryland (Statele Unite) nu sunt recomandate copiilor, ci doar adulților.

Tips-uri pentru supe mai sănătoase

 

Supe cu mai multe minerale

Tips-uri pentru supe mai sănătoase Supele, ciorbele și supele-cremă sunt foarte sănătoase și nutritive, ne oferă beneficii nutriționale și sunt destul de sățioase, fiind o opțiune ideală atât pentru prânz, cât și pentru cină. În cadrul acestui articol vă oferim câteva tips-uri și trucuri eficiente pentru ca supele și ciorbele pe care le preparați să fie mai sănătoase și mai bogate în minerale.

 

De ce avem nevoie de minerale?

 Mineralele sunt indispensabile pentru organismul uman. Împreună cu vitaminele, mineralele sunt micronutrienți de care organismul nostru are nevoie în cantități mici, însă în mod continuu.

Pâine cu maia naturală și măsline

 

Pâinea cu maia nu îngreunează digestia

Pâine cu maia naturală și măsline După ce-am descoperit pâinea cu maia naturală, am renunțat la pâinea din comerț. Diferența a fost uriașă și să vă explic de ce. Ce face maiaua? Care este rolul ei? De ce am înlocuit drojdia de bere? Maiaua este un produs fermentat din făină și apă. Bacteriile din maia reușesc să distrugă acidul fitic din cereale care cauzează pierderea mineralelor din organism și produce balonarea. Maiaua reușește să transforme glutenul și să aibă un indice glicemic scăzut. Practic, după coacere, bacteriile din pâinea dospită lucrează încontinuu. Pâinea chiar dacă este învechită după 3 zile, se menține foarte bine, reușind să-și păstreze aroma. De când consum pâine cu maia naturală, mănânc mai puține felii și nu mai simt îngreunată digestia. Încercați, este simplu și sănătos!

Știi care sunt cele mai bune varietăți de lapte vegetal?

 

Laptele vegetal poate înlocuii cu succes laptele de vacă

Știi care sunt cele mai bune varietăți de lapte vegetal? În zilele noastre, laptele de vacă prezintă unele inconveniente pentru anumite persoane. Din fericire însă există unele alternative extrem de sănătoase, naturale și benefice. Cu siguranță că majoritatea dintre noi a suferit măcar o dată din cauza digestiei, a durerilor de stomac sau chiar din cauza intoleranței la lactoză cauzate de laptele de vacă. Iată care sunt cele mai bune varietăți de lapte vegetal care pot înlocui cu succes laptele de vacă.

 

Care sunt beneficiile unui lapte vegetal?

 - acesta nu conține nici lactoză, nici lapte vegetal;

 - este slab în grăsimi;

 - are un procent ridicat de grăsimi mono și poli-nesaturate foarte benefice pentru inimă;