Cum să folosești lămâia în bucătărie

 

Învață să folosești așa cum trebuie lămâia în bucătărie 

cum sa folosesti lamaia in bucatarie

 Nu există ceva mai versatil ca și lămâia. Proaspătă sau la grătar, cu coaja sau sub formă de suc, rondele sau tăiată în două, utilitatea sa în domeniul bucătăriei nu mai trebuie să fie dovedită. Iată un mic ghid.

 

Pentru a poșa sau pentru a prepara un file de pește pe aburi

 Pune niște rondele de lămâie pe fundul unui vas atunci când vrei să poșezi un pește pentru a te asigura că se va prepara în mod uniform sau de jur împrejurul fileului de pește sau chiar în interiorul unei papiote pentru ca parfumul lămâii să penetreze cât mai bine în carnea peștelui.

Cum poţi folosi floarea de portocal în bucătărie?

 

Apa de flori de portocal în bucătărie

cum poti folosi floarea de portocal in bucatarie

 Câteva picături de floare de portocal în felurile tale de mâncare, sunt mai mult decât de ajuns pentru a te face să călătorești. Noi îți spunem cum o poți folosi în bucătărie.

 

Cea mai subtilă aromă şi cel mai fresh parfum.

 Floarea de portocal se obține prin distilarea petalelor de portocal amărui.

 Apa de flori de portocal se folosește în bucătărie în bazinul mediteranean dar şi în Orientul Mijlociu. Se regăsește în numeroase rețete mitice de desert. Aici putem aminti tarta tropeziană, coarnele de gazelă, se poate folosi pentru o tartă flan libaneză, brioşe, etc.

Folosește legumele în deserturi

 

Desert cu legume

foloseste legumele in deserturi

 Dacă multă vreme legumele erau destinate doar felurilor de mâncare sărate, acum nu mai este cazul. Acestea pot înlocui de acum înainte foarte uşor untul sau uleiul în deserturi, deserturi pentru care vor veni cu mai multă dulceaţă fără să ridice însă nivelul de glicemie. În plus, adăugând un dovleac sau un avocado, într-un flan sau o tartă, vei satisface şi aporturile nutriţionale şi ale celor mai mici capricioşi. Şi unele legume pot îmbunătăţi consistenţa unor deserturi venind cu mai multă lejeritate dar şi un aluat mai moale.

 

Avocado

 Un fruct cremos care se poate reduce sub forma unui piure pentru a înlocui untul în glasaje. Se poate şi bate pentru a se încorpora într-o tartă flan sau pentru a se adăuga în prepararea unei creme glasate, a unor tipuri de prăjituri, muffins sau pâinici rapide. Este şi foarte bogat în potasiu, mult mai bogat decât banana de exemplu şi contribuie la prevenirea cardiopatiei.

Trucuri pentru a consuma mai multe legume

 

Legumele în centrul farfuriei tale

trucuri pentru a consuma mai multe legume

 Dovlecei, roșii, castraveți, cartofi, ardei, sau alte legume, te așteaptă să vii cu ele acasă de la piață. Și legumele nu sunt apetisante doar în sezonul estival. Trebuie deci să profiți cât mai repede de legume pentru a dobândi cât mai repede cele mai bune obiceiuri. Mai bine mai târziu decât niciodată.

 

Un mic truc

 Caută mai ales rețete care conțin o mare cantitate de legume pentru ca ele să fie vedetele de la tine din farfurie. De ce? Pentru că dacă vei consuma cât mai multe fructe și legume vei reuși să reduci și să previi hipertensiunea arterială, să reduci colesterolul și să previi diabetul, bolile cardiovasculare dar și anumite tipuri de cancer. Legumele te ajută și să slăbești, să îți menții silueta și să ai și o stare bună de sănătate.

 

Câteva trucuri pentru a integra la tine în farfurie legumele:

 - poți înlocui pastele pentru lasagna cu felii de dovlecel și spaghetele cu spaghete de dovlecei.

 - folosește feliile de vânătă sau feliile de ciuperci portobello pe post de bază pentru cele mai delicioase mini pizza.

Uleiul de argan

 

Uleiul de argan în bucătărie

uleiul de argan

 Să găteşti cu uleiul de argan este un lucru foarte la modă. Un ulei destul de scump şi foarte nobil, care este apreciat de către cei mai mari master chefs, datorită parfumului său de alune pe care îl degajă. Descoperă-l şi tu şi mergi cu papilele gustative în călătorie.

 Gustul lejer şi parfumat al uleiului de argan este cel care pune în valoare cele mai delicate nuanţe atât ale cărnii cât şi ale peştelui. 

 În plus, uleiul de argan este bogat în vitamina E, în materii grase oleice-linoleice şi conţine un procent de 80% de acizi graşi nesaturaţi.

 Şi s-a dovedit faptul că uleiul de argan poate reduce riscul apariţiei unui infarct prin reducerea nivelului de colesterol rău.

 Uleiul de argan cu reflexii pale şi somptuoase de un galben minunat este considerat a fi cel mai nobil ulei şi se foloseşte în cea mai rafinată gastronomie.