Are copilul prea multe jucării?
În ziua de azi, poate din vina televizorului, a Internetului, a gadgeturilor, a generozității noastre, a părinÈ›ilor, È™i a lumii în care trăim, se pare că unii copii primesc mai multe cadouri decât înainte, îndeosebi jucării. Camera copilului este în general înÈ›esată cu jucării, È™i acesta tot cere o jucărie nou apărută pe piață, ultima noutate în materie de păpuÈ™i sau de maÈ™inuÈ›e. AÈ™adar, există veÈ™nica dilemă, È™i anume, dacă părintele cumpără jucăria, nu se simte prea bine È™tiind că a cedat încă o dată celui mic, È™i, dacă nu o cumpără, se simte cel mai groaznic părinte din lume, care deÈ™i are posibilitatea, nu oferă copilului tot ceea ce îÈ™i doreÈ™te, de teamă să nu îl răsfeÈ›e. Cum putem È™ti când cel mic are prea multe jucării sau care este momentul potrivit pentru a-i cumpăra o jucărie nouă?
Nu renunÈ›aÈ›i să îi faceÈ›i cadouri. ÎnvățaÈ›i copilul să spună „MulÈ›umesc„
Copilul nu trebuie privat în totalitate de jucării È™i de tot ceea ce îÈ™i doreÈ™te. Psihologii susÈ›in că puteÈ›i continua să faceÈ›i cadouri copilului, chiar dacă dvs. consideraÈ›i că are prea multe jucării, dar este bine să îl învățaÈ›i ce este recunoÈ™tinÈ›a. Copilul trebuie să înÈ›eleagă că nu totul i se cuvine, ci că bucuria de a primi cadouri trebuie preÈ›uită deoarece nu mulÈ›i copii au ocazia de a primi atât de des jucării. Prin primirea darurilor, copilul se simte iubit È™i în centrul atenÈ›iei, iar acest lucru îl ajută să se maturizeze pe plan afectiv È™i emoÈ›ional mult mai repede. Iar atunci când copilul va învăța să mulÈ›umească din inimă, îÈ™i va cultiva È™i sentimente bune ce îi vor influenÈ›a în bine personalitatea. Și când va fi mare va putea trăi acel sentiment profund de mulÈ›umire care derivă din plăcerea de a face cadouri apropiaÈ›ilor în mod dezinteresat.
Zâmbetul, modul prin care copilul vă arată recunoÈ™tință
De la vârste foarte fragede copilul începe să conÈ™tientizeze afecÈ›iunea cu care este înconjurat È™i semnificaÈ›ia cadourilor, ca È™i semn de afectivitate. Prima formă de mulÈ›umire a bebeluÈ™ului pentru cadoul primit este zâmbetul È™i gânguritul, iar relaÈ›ia dintre părinte È™i copil este una extrem de apropiată. Prin urmare, sentimentul de gratitudine îl ajută pe cel mic să se apropie de mama sa È™i de tatăl său.
Copilul numai cere jucării? Este È™i normal la o vârstă aÈ™a fragedă
La vârsta de doi ani, sau în jurul acestei vârste, copiii devin mici despoÈ›i care cer jucării, cadouri, iar părinÈ›ii se află într-o situaÈ›ie ingrată pe care nu È™tiu cum să o gestioneze. AÈ™adar, copilul reacÈ›ionează în acest fel la o anumită vârstă deoarece, în această fază a dezvoltării sale emotive el este concentrat în totalitate pe propriile sale nevoi È™i dorinÈ›e È™i nu le percepe È™i pe cele ale părinÈ›ilor săi. Dar acest lucru nu înseamnă că părinÈ›ii trebuie să îl lase pe cel mic să se manifeste în acest mod, ci trebuie mai degrabă să îi limiteze aceste „ieÈ™iri„ iar în faÈ›a unui capriciu pe care cel mic se încăpățânează să îl obÈ›ină, trebuie acÈ›ionat cu blândeÈ›e È™i fermitate. Faza respectivă trebuie depășită în mod corect, fără brutalitate, È›ipete, sau agresivitate din partea ambelor părÈ›i. Respectul față de ceilalÈ›i È™i recunoÈ™tinÈ›a se vor învăța pe parcurs.
Între 3 È™i 5 ani copiii înÈ›eleg ce înseamnă a da È™i a primi
La trei ani, copilul este deja capabil să înÈ›eleagă perfect limbajul schimbului, bazat de a oferi È™i a primi, care îi permite să îÈ™i manifeste recunoÈ™tinÈ›a pentru darurile primite. Unul din cele mai importante momente din acest punct de vedere este acela când copilul conÈ™tientizează faptul că trebuie să mulÈ›umească È™i să fie mulÈ›umit pentru ceea ce a primit, dat fiind faptul că în această perioadă se pun bazele pentru personalitatea viitorului adult. Iar copiii de acum, ce înÈ›eleg mai bine limbajul gesturilor de dragoste, vor reuÈ™i să îÈ™i È›ină sub control toate sentimentele negative precum furia, depresia, agresivitatea, invidia ori gelozia. Prin urmare, energia copiilor trebuie canalizată într-un sens pozitiv prin oferirea de mici cadouri, în limita posibilităților, dar È™i a atenÈ›iei depline deoarece această abordare îi face mai senini, mai fericiÈ›i, le îmbunătățeÈ™te creativitatea È™i capacitatea de a lua iniÈ›iativă È™i îi ajută să comunice cu mai multă uÈ™urință.