Postul ne ajută să slăbim?

 

Postim și slăbim?

Postul ne ajută să slăbim? În timpul anului, sunt patru perioade în care creștinii postesc și anume, Postul Sfintelor Paști, Postul Sfinților Petru și Pavel (fără o durată fixă), Postul Sfintei Mării și Postul Crăciunului. Postul este așadar asociat unei perioade de înfometare sau de limitare a consumului unor alimente. Este just că nu se mai pot consuma produse lactate, ouă, carne de niciun fel (cu excepția dezlegărilor la pește) și a preparatelor aferente. Însă postul nu trebuie asociat neapărat și nu trebuie văzut ca o dietă de slăbit. Postul se face pentru curățarea trupului și a sufletului, pentru o detoxifiere a organismului. De multe ori, cei care postesc doar pentru a slăbi, au neplăcuta surpriză să observe efectul invers al planului lor.

Dieta curcubeu – culori pentru sănătate

 

Culorile fructelor și legumelor și beneficiile lor pentru sănătate

Dieta curcubeu – culori pentru sănătate În natură, nimic nu este la întâmplare. De exemplu, este mai puțin cunoscut faptul că în funcție de culoarea pe care o au fructele, legumele și verdețurile acestea au anumite beneficii, anumiți compuși antioxidanți și alți nutrienți buni pentru sănătate.

 În prezent mulți nutriționiști semnalează importanța de a consuma alimentele în funcție de culori. Așa a apărut dieta curcubeu, care se bazează pe ideea conform căreia, mâncând o varietate de alimente de culori diferite, oferim organismului nostru diverse vitamine şi minerale. Acest lucru se bazează mai ales pe faptul că atât vitaminele cât şi mineralele, antioxidanţii sau fitochimicalele se află în pigmentul care colorează fructele şi legumele. Respectând culorile curcubeului, dieta trebuie să conțină alimente roșii, galbene, portocalii, verzi, albastre, violet și respectiv albe.

9 sfaturi pentru a-ți menține corpul alcalin

 

Alcalinizarea, cheia unei vieți sănătoase

9 sfaturi pentru a ti mentine corpul alcalin

 Dacă ești vegetarian sau vegan, știi deja că, cheia unei vieți sănătoase este să menții o dietă alcalină care să sprijine și să stimuleze dezintoxicarea naturală zilnică a corpului. Aceasta înseamnă să consumi mai multe fructe și legume proaspete și să eviți dulciurile, zahărul rafinat, mâncărurile procesate, făina albă, produsele de proveniență animală, alcoolul în exces și cafeina. Și bineînțeles, este foarte important să ai grijă cum trăiești și ce gândești, pentru că dacă ai o minte “toxică” nu poți să ai un corp sănătos și alcalin.

 

Toxinele, cauza ascunsă a bolilor

 Ayurveda consideră că depozitarea toxinelor în corp este cauza ascunsă a bolilor. Cum să minimalizăm atunci asimilarea toxinelor și să maximizăm eliminarea acestora din corp? Toxinele pătrund în corp prin intermediul mâncării pe care o consumi, a apei pe care o bei, a aerului pe care îl respiri și chiar și a îmbrăcăminții pe care o folosești. O dietă formată din alimente proaspete și neprocesate care să conțină o mulțime de legume și de fructe este primordială și esențială pentru menținerea sănătății, dar în același timp doar aceasta nu este suficientă pentru a-ți menține corpul cât mai ușor și detoxifiat.

Nutriția și inteligența

 

O nutriție corectă poate amplifica inteligența

Nutriția și inteligența Dacă doriți să vă amplificați inteligența, una dintre cele mai bune opțiuni pe care o puteți face este să consumați mai multe alimente proaspete și neprocesate. Alimentele de acest gen sunt pline de vitamine, minerale, antioxidanți și numeroase substanțe fitochimice care hrănesc celulele creierului (și ajută inclusiv la dezvoltarea celulelor noi).

 Puteți reflecta asupra acestui lucru: persoanele care consumă multe legume și fructe (aproximativ 400 de grame) pe zi, se descurcă mult mai bine la probele cognitive, în timp ce persoanele care consumă mult zahăr au o posibilitate de 1,5 ori mai mare de a înregistra deteriorări cognitive ușoare decât cei care nu consumă zahăr.

 Atunci când vă alegeți alimentele, amintiți-vă că nu este vorba doar de caloriile pe care le conțin sau dacă vă îngrașă sau nu – ci este o chestiune de a le alege pe cele care conțin nutrienții care asigură o sănătate optimă, inclusiv sănătatea creierului.

Dieta pentru un păr sănătos și strălucitor

 

Aspectul părului depinde într-o mare măsură de alimentație

Dieta pentru un păr sănătos și strălucitor Spune-mi ce mănânci și îți voi spune cum arată părul tău… Pe lângă folosirea celor mai bune produse pentru îngrijirea părului și tăierea vârfurilor la fiecare șase săptămâni, creșterea și aspectul acestuia va depinde în principal de alimentele pe care le consumi. “Dacă unghiile și părul tău sunt fragile și lipsite de strălucire, acesta este un indiciu că nu asimilezi suficienți nutrienți prin alimentație și că trebuie să iei măsuri imediate în această direcție”, explică nutriționista Maritza Morales.

 

Nutrienții potriviți ajută la creșterea părului

 Atunci când optezi pentru alimente sănătoase, iar organismul tău obține toți nutrienții care îi sunt necesari pentru a funcționa în general, părul tău va crește într-un ritm constant în fiecare lună. Așadar, înainte să-ți schimbi șamponul sau să investești într-un nou tratament pentru stimularea creșterii părului, revizuiește-ți dieta și caută în detaliu ce consumi mai exact. În continuare îți prezentăm alimentele cu cele mai multe beneficii pentru păr.