Amenajarea biroului acasă
Câți dintre noi nu muncim de acasă sau avem un prieten care muncește de acasă sau pur și simplu muncim la birou dar mai avem și alte sarcini pe care trebuie să le îndeplinim acasă? În societatea contemporană, lucrul la domiciliu a devenit din ce în ce mai la modă. Fie că vorbim de traducători, de content writeri, de IT-iști, de scriitori, de web developeri, de designeri, de vânzători de produse cosmetice, de bloggeri sau administratori de site-uri, de creatori de handmade, de pictori, de meditatori (și lista poate continua), cu toții au nevoie de un birou pentru a putea lucra de la domiciliu. Munca de acasă nu este chiar atât de facilă și de ideală precum o consideră majoritatea persoanelor, și are atât avantaje cât și dezavantaje. Gândiți-vă doar la faptul că persoanele care muncesc de la domiciliu nu au colegi de muncă (dar nici șefi), nu au un program stabil (dar uneori este haotic), se împart între treburile casnice, copii și muncă (dar uneori le îmbină cu plăcere). Pentru a face lucrul la domiciliu cât mai plăcut, cea mai bună soluție este amenajarea unui birou chiar în propria locuință.
Un spațiu de lucru și de detașare
Chiar dacă aveți un apartament relativ mic, vă puteți amenaja un mic birou într-un colț al casei, să zicem în living. Dar sunt unele persoane care preferă să lucreze în bucătărie sau în dormitor. Cea mai bună soluție, așa cum afirmă și specialiștii, este livingul. Sau, de ce nu, dacă aveți o cameră pe care nu știți în ce scop să o amenajați, aceasta poate deveni foarte ușor un birou. Biroul trebuie să fie în ton cu personalitatea și cu locul dvs. de muncă. Nu putem crea același birou pentru un traducător și pentru o persoană care creează obiecte handmade. Dar sunt unele aspecte esențiale de care trebuie să ținem cont. Atunci când ne hotărâm la amplasarea biroului, trebuie să avem în evidență să fie un spațiu liniștit (spre exemplu, să nu alegem camera copiilor pentru amenajarea biroului), să evităm elementele care ne pot distrage atenția de la lucru (televizor, radio), pentru că, în fond, muncim. De asemenea, biroul trebuie să fie foarte degajat și să inspire bună dispoziție. Un birou dezordonat, înghesuit sau foarte mohorât nu ne va îndemna nicidecum la muncă.
Mobilarea și utilarea biroului
Orice birou are nevoie în primul rând de un scaun cât mai confortabil, pentru că vă veți petrece foarte mult timp pe el. De asemenea, biroul trebuie să fie spațios, și să cuprindă elemente necesare activității desfășurate de dvs. Nu trebuie să vă lipsească de pe birou un laptop (deoarece Google este cel mai bun prieten al omului în orice domeniu), telefonul, un carnețel în care să vă notați ce aveți de făcut în ziua respectivă, de ce nu și niște Post-it-uri pentru a vă organiza munca așa cum trebuie. Apoi, în funcție de specializarea fiecăruia, vom alege să punem pe birou sau în sertarele din birou obiectele utile desfășurării activității, precum dicționarele, cărțile de specialitate, ațele colorate, cataloagele de comandă, și lista poate continua. O floricică naturală pe birou (dacă spațiul vă permite), fie ea și în ghiveci și o cană personalizată vă vor face cu siguranță mediul de lucru mai plăcut. Și un ceas de birou ar fi ideal, pentru a vă organiza mai bine timpul și pentru a vedea exact cât de lungi sau dese sunt pauzele. Tot ceea ce contează este să lucrați confortabil și să vă concentrați pe ceea ce aveți de făcut.