Cele mai bune combinații de alimente pentru sănătatea ta

 

Combina alimentele pentru a multiplica aporturile nutritive

Cele mai bune combinații de alimente pentru sănătatea ta Știai asta? Dacă alegi să combini unele alimente între ele vei reuși să le multiplici aporturile nutritive și îți vei ajuta în același timp corpul să absoarbă mult mai eficient nutrienții.

 Atunci când alimentele nu sunt asociate așa cum trebuie, acestea pot veni cu unele probleme digestive dar și cu o proastă asimilare a nutrienților. De exemplu, nu se recomandă să se combine orezul cu carnea deoarece stomacul nu poate sa digere amidonul și proteinele în același timp.

  Dar unele alimente merg de minune combinate cu altele. Vegetalele bogate în apă cum ar fi legumele sau cerealele germinate merg cu aproape orice, deoarece se pot digera în orice tip de mediu digestiv, fie el acid, fie el bazic.

  Deci trebuie să știi care sunt cele mai bune combinații alimentare pentru ca alimentația ta să fie echilibrată și bogată în nutrienți. Iată o mică selecție cu cele mai potrivite combinații pentru sănătate.

 

Fasolea și roșiile

 Fasolea și roșiile formează un duo foarte nutritiv și gurmand în același timp. Împreună pot mări aportul de fier, necesar pentru o mai bună funcționare a mușchilor și a creierului. Vitamina C din roșii ajută organismul să absoarbă mai repede fierul non-hemic prezent in fasole.

 

Ceaiul verde și sucul de lămâie

 Atunci când ceaiul verde și sucul de lămâie sunt folosite împreună fac minuni. Catecina prezentă în ceaiul verde este un antioxidant puternic iar studiile arată că poate reduce riscul de a suferi de boli cardiovasculare. Sucul de citrice îți ajută corpul să păstreze mai mult timp acest antioxidant în organism.

 

Iaurtul și banana

 Împreună pot favoriza recuperarea musculară. Iaurtul și banana sunt alimente bogate în glucide și proteine și sunt un cuplu care pot mări nivelul de insulină din organism. Este o substanță care ajută mușchii să absoarbă mai repede nutrienții reparatori precum glucoza sau aminoacizii.

 

Mărul și zmeura

 Mărul și zmeura folosite împreună pot întări superputerile antioxidanților. Mărul conține quercentină, un antioxidant care poate distruge bacteriile canceroase. În ceea ce privește zmeura, aceasta conține acid elagic care poate stimula puterea quercentinei. Aceste două fructe sunt deci făcute pentru a fi împreună!

 

Salatele și grăsimile bune

 Dacă ai grijă la silueta ta, salatele tale trebuie să aibă cele mai lejere vinegrete. Un amestec de ulei de măsline și de oțet îi va permite corpului tău să absoarbă mai ușor unii nutrienți precum licopenul sau luteina care sunt prezenți în legumele cu frunze sau roșii.

 

Ceaiul și sushi

 Dacă ești mare fan sushi, nu ezita și pune în el atunci când îl prepari extracte de ceai verde sau negru. Unii pești pot conține mercur, un agent toxic pentru organism. Combinând ceaiul verde și peștii vei diminua șansele ca mercurul să pătrundă în sânge.

 

Broccoli și roșii

 Folosite împreună, broccoli și roșiile formează un scut anti-cancer. Pot reduce tumorile deoarece acest fruct și această legumă au amândouă proprietăți anti-cancer.

 

Curcuma și piper negru

 Curcuma este un condiment foarte puternic în antioxidanți. Virtuțile sale antioxidante și anti-inflamatorii sunt mult mai puternice atunci când sunt asociate cu piperul negru.

 

Fasolea neagră și ardeiul roșu

 Fasolea este o legumă foarte bogată în fier. Dar corpul are nevoie de mai mult timp să îl absoarbă deoarece provine de la o plantă. Fierul din carne este absorbit mult mai ușor. Din aceste motive ai nevoie de o porție suplimentară de vitamina C adusă de ardeiul roșu.

 

Varza de Bruxelles și uleiul de măsline

 Varza de Bruxelles conține o mulțime de vitamine și de minerale. Conține și vitamina K, o vitamina esențială care trebuie consumată cu grăsimi bune precum uleiul de măsline.