Totul despre cereala farro

 

Cereala farro din nou la modă

Totul despre cereala farro

 Ai auzit vorbindu-se despre farro, o cereală mai veche care a revenit la modă ce ceva ani? Este o cereală delicioasă și plină de beneficii. Iată câteva informații în acest articol despre această cereală care se poate integra foarte ușor în meniul de zi cu zi.

 Farro este o cereală cu origini în Italia unde se cultivă deja de foarte mulți ani încoace. Este una din cele mai vechi recolte din Europa. În epoca romanilor cereala farro era cea care hrănea majoritatea populației.

 Farro este un tip de cereală care face parte din aceeași familie de cereale ca și grâul. Dar seamănă mai degrabă cu orzul. Te-am indus puțin în eroare? Ei bine, nu ești singurul. Există uneori mici confuzii și farro este numită alac, care este o cereală cu totul diferită.

 

Beneficiile cerealei farro

 - Vine cu o textură crocantă foarte agreabilă pentru felurile de mâncare, pe lângă un gust cu note foarte subtile de nuci de caju sau de scorțișoară.

 - Farro este o cereală care conține un nivel foarte ridicat de fibre – 8 grame pe ceașcă față de 5 pentru orezul brun sau 2 pentru cel alb. Fibrele sunt cele care ajută la buna funcționare a sistemului digestiv și intestinal, permit stabilizarea zahărului din sânge și vin cu o senzație de sațietate prelungită după mese.

 - Farro conține și foarte multe proteine pentru o cereală. Chiar mai multe decât orezul alb, bulghurul sau quiona.

 - Este și o cereală bogată în vitamina B și magneziu. Mai conține și fier și zinc.

 

Idei pentru a găti cereala farro

 Datorită texturii sale similare, cereala farro poate înlocui orzul din orice tip de rețetă. Se poate degusta atât rece cât și caldă. Iată câteva idei:

 - se poate folosi pe post de garnitură. Este de ajuns dacă o fierbi în lichid – o ceașcă de farro pentru 2 cești de apă sau de supă de legume. Cu ierburi, cu sare sau cu piper este delicioasă.

 - se poate degusta și la micul dejun alături de iaurt, cu puțin sirop de arțar și bucățele de fructe.

 - se pot adăuga cerealele farro crude la orice tip de supă sau cele fierte la salate pentru a obține o textură interesantă.

 - se mai poate folosi pentru a umple ardeii sau dovleceii.

 - se mai poate prepara un fel de risotto, un fel de mâncare care se va numi farrotto.