Musli home-made

 

Ce pot pune în cerealele mele musli home-made?

musli home made

 Dacă vrei să schimbi puțin gustul fulgilor de ovăz sau dacă vrei să îi glamourizezi puțin, pentru a te bucura de un mic dejun mai dietetic și corect din punct de vedere nutrițional, îți spunem ce ingrediente trebuie să folosești.

 

Pentru un musli vegetarian

 Baza. Ia echivalentul unui bol de fulgi de ovăz integrali și bio care trebuie lăsați să se umfle cu o zi înainte în apă sau în suc de fructe.

 Mai ai nevoie de un ingredient care să lege totul.  Aici poți folosi echivalentul unui iaurt.

 

Musli cu lapte de migdale

 Este foarte digestiv și are un gust foarte bun. Îl poți alege îndulcit cu sirop de arțar sau de sirop de agave pentru indicele lor glicemic scăzut.

 

 

Un fruct de sezon

 Ai nevoie de un pumn de bucăți fructe, echivalentul unui măr de exemplu.

 Poți folosi și prune care conțin vitaminele A, B, C și E, multă apă dar și oligoelemente. Au numai proprietăți benefice pentru piele.    

 

Musli cu fructe uscate

 Nuci care conțin acizi grași omega 3, buni și ei pentru piele. Dar și crom care alungă senzația de foame.

 Mai poți folosi și goji care vin cu o bună doză de vitamine antioxidante. Ai nevoie și de un topping din oleaginoase sau din semințe.

 

Musli organic

  Pentru asta ai nevoie de un iaurt cu lapte de capră sau de oaie. Se digeră mai ușor decât laptele de vacă și sunt mai concentrate în acizi grași nesaturați.

 Folosește apoi coacăze care conțin foarte puțin zahăr, fibre, vitamine antioxidante dar și flavonoizi. Urmează curmalele cu fibre pentru digestie, antioxidanți și vitaminele B, dar și potasiu pentru mușchi.

 Semințele de dovleac vin cu zinc, cu seleniu, cu vitaminele A și E, dar și cu acid oleic.

 

Musli anti-oboseală

 Pentru acest musli ai nevoie de kefir care are proteine, vitaminele B, probiotice, anti-inflamatorii și nu au lactoză. Mai folosește caise care vin cu beta-caroten și cu vitamina C. dar și pectina care aduce o senzație de sațietate și care ameliorează tranzitul.

 Strugurii sunt anti-acid, anti-age, anti-kilograme în plus și anti-oboseală. De alternat cu prunele care sunt și ele alcalinizante. Migdalele vin cu mai mult calciu, magneziu și fosfor potasiu, vitaminele B si E.

 

De ce să consumi fulgii de ovăz?

  Pentru că au un indice glicemic scăzut, sunt plini de fibre, te satură și sunt benefici pentru tranzit. În plus sunt pline de vitamine și de minerale.