Reguli de aur pentru o alimentație echilibrată

 

Reguli de aur pentru o alimentație echilibrată

reguli de aur pentru o alimentatie echilibrata

 A te hrăni bine înseamnă, înainte de toate, a-ți face unele plăceri. Însă, există unele reguli de respectat pentru a-i oferi corpului nostru tot ce are nevoie pentru a funcționa în parametri normali. Chiar dacă nu există alimente interzise, trebuie să privilegiezi unele alimente în detrimentul altora.

 O farfurie echilibrată înseamnă: 1/3 legume, 1/3 feculenți, 1/3 proteine. O gustare echilibrată înseamnă: un fruct sau un produs lactat. Zilnic, ar trebui să consumi: 5 porții de fructe și legume: o porție = 80g = un măr = ½ grapefruit = o roșie = 5 sparanghel; 3 produe lactate, 3 porții de feculenți (o porție = o felie de 30g de pâine = 120g de cartofi natur = 120g paste, orez sau legume uscate fierte, una sau două porții de proteine animale (o porție = 30g proteine animale = 4 ouă = 200g pește proaspăt = 180g carne de pasăre) și 1-1,5 l de apă.

 

Este necesar ca aportul alimentar să fie făcut de-a lungul mai multor mese.

 Trebuie neapărat mărit consumul de fibre alimentare. Acestea au rolul de a elimina din intestine substanțele cancerigene și toxice, contribuie la facilitarea tranzitului. Este esențial să consumi glucide benefice în detrimentul celor dăunătoare. Același lucru și în cazul lipidelor: avem mare nevoie de lipide însă natura lor este extrem de importantă, acestea trebuie să fie benefice, nu să destabilizeze organismul.

 

Trebuie să mănânci cât mai variat.

 Adică să consumi alimente de toate felurile, nu diferite rețete cu aceleași ingrediente. Astfel, îi vei oferi corpului tău absolut toți nutrienții de care acesta are nevoie pentru a funcționa în parametri normali. În momentul în care simți că îți este foame, mănâncă. Când simți senzația de sațietate, oprește-te din mâncat. Nu mânca în fața televizorului deoarece acest lucru poate duce la o suprasaturație pe care nu o conștientizezi. Evită să mănânci târziu, mănâncă cât mai încet.